Våre folkevalgte

Per-Erik Schulze

PER-ERIK SCHULZE
Hovedutvalg for Samfunn og Miljø

Per-Erik er til daglig ansatt som marinbiolog og fagrådgiver i Norges Naturvernforbund. Han bor med to barn og planktonforskerfrue i Kragerø.
Per-Erik er gruppeleder.

Tlf: 41856697
E-post: per.e.schulze@kragero.kommune.no

Ellen Mørkved

ELLEN MØRKVED
Hovedutvalg for Plan og Bygg
Valgkomiteen

Ellen er IT-ingeniør med bakgrunn fra Kongsberg Gruppen. Hun bor i Smedsbukta og bruker mye tid på Jomfruland. Hun har gått på Kragerø Kunstskole, sitter nå i styret der, og er aktiv i Kragerø Kunstforening.

E-post: ell1.mam@gmail.com

Marius Schulze

MARIUS SCHULZE
Formannskapet

Marius er kulturmedarbeider i Kragerø og Drangedal. Han representerer MDG på Fylkestinget samt i fylkets Hovedutvalg for utdanning og kompetanse. Marius har bachelor både i journalistikk og filmmanus.
Marius ble i 2023 valgt inn på fylkestinget og i flere komiteer på fylket for MDG i Telemark.

Tlf: 41246928
E-post: marius.schulze@kragero.kommune.no

Erling Ballestad

ERLING BALLESTAD
Kommunestyret, vara

Erling er økologisk bonde på Gumøy i Kragerøskjærgården der han bor med familien, og er elektriker.

E-post: erlingba@gmail.com

Åse Gunleiksrud

ÅSE GUNLEIKSRUD
Hovedutvalg for oppvekst
Kommunestyret, vara

Åse er statsviter, har jobbet i departement og er lærer på videregående skole. Hun bor med barn og mann som driver nettmagasinet Harvest i grønne omgivelser på Levang.

Tlf: 93057849
E-post: ase.gunleiksrud@kragero.kommune.no

Nicolai Amble

NICOLAI AMBLE
Hovedutvalg Samfunn og Miljø, vara

Nicolai er IT-mann, etablerer og en av drivkreftene i Kragerø Street Club:

"Kragerø Street Club (KSC) er en interesseorganisasjon for mennesker som bruker det offentlige byrom til å utøve fysisk fostering og lek. Klubbens formål er å tilrettelegge for kulturaktiviteter og trivselstilbud i sentrum av byen, samt å bidra til økt bruk av byen. KSC driver preventivt arbeid for å redusere fraflytting av ungdom. KSC jobber for å øke helårsbosettingen- og bruken av Kragerø sentrum."

Irene Omdal

IRENE OMDAL
Kommunestyret, vara

Irene er lektor, liker sjøsprøyt, og er også kjent som tøffingen som gikk til fots fra Kragerø til hytta i øvre Telemark, utenfor allfarvei, alene. Hun har tidligere blant annet jobbet for å etablere høyskoletilbud i Kragerø. Irene står også på fylkeslista til MDG.

Tove Michelle Hjallum

TOVE MICHELLE HJALLUM

Tove er kulturarbeider i Kragerø, jobber med forebyggende og inkluderende barne- og ungdomsarbeid, og driver blant annet kommunens populære fritidsklubb. Hun ble i 2022 kåret til "Årets forebygger" av SLT-koordinatorene i Kragerø, Porsgrunn, Bamble og Skien for sitt brennende engasjement for ungdommene som strekker seg langt ut over arbeidstiden

Jo Borkhus

JO BORKHUS
Omstillingsstyret, 1. vara

Jo er faglært trebåtbygger og finsnekker. Han har i Kragerø flere ansatte i sitt firma Lød som utfører innredning, finsnekring, møbler, båtbygging og båtreparasjon – både små og store prosjekter.

E-post: joborkhus@gmail.com

Maiken Lønnerød

MAIKEN LØNNERØD
Kommunestyret, vara

Maiken er selvstendig næringsdrivende innenfor sosialt entreprenørskap og lederutvikling, og for tiden sentral i utviklingen av ungdomsbedrifter- og aktiviteter ved Kragerø Stasjon.

Maiken er utdannet Samfunnsgeograf med erfaring fra feltarbeid og kulturanalyse både som hovedfagsstudent og feltassistent hovedsakelig i Spania. Maiken brenner for ledelse, innovasjon og mangfold.

Hun har i en årrekke utviklet workshoper med spesielt fokus på lederutvikling i et mangfoldsperspektiv og holdt kurs for en lang rekke kjente norske bedrifter.